Klachten

Graag willen wij bij eventuele klachten zelf proberen tot een oplossing te komen. In eerste instantie wordt u gevraagd om uw klacht bij uw behandelaar bekend te maken zodat kan worden gezocht naar een passende oplossing.

Psychotherapie Praktijk ‘t Woold is aangesloten bij de klachten- en geschillenregeling psychologische zorg Wkkgz, opgezet vanuit NIP. Het staat u vrij om uw klacht direct in te dienen bij Klacht en Company via nip@klachtencompany.nl. Klachten kunnen digitaal worden ingediend met het klachtenformulier.

Het NIP klachtenformulier is te downloaden door op de volgende link te klikken: downloaden
Het Model Klachten- en geschillen regelement NIP is te downloaden door op de volgende link te klikken: downloaden

De regeling van het NIP bestaat uit een zelfstandige en onafhankelijke klachtenfunctionaris aangesloten bij Vereniging van Klachtenfunctionarissen in de Gezondheidszorg (VKIG) en werkzaam bij Klacht&Company. De geschillencommissie betreft de Geschillencommissie Psychische en Pedagogische Zorg, die geschillen behandelt tussen cliënten en psychologen, psychotherapeuten en pedagogen die zijn aangesloten bij P3NL of het NIP.

Voor vragen over of hulp omtrent deze regelingen kunt u ook bij uw behandelaar terecht.